معراجی ها

معراجی ها

وَ لا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فِی سَبیلِ اللّهِ اَمواتا بَل اَحیاء عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون
معراجی ها

معراجی ها

وَ لا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فِی سَبیلِ اللّهِ اَمواتا بَل اَحیاء عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون

چرا آمریکا نه دموکرات است و نه لیبرال؟

بسم الله الرحمن الرحیم

ادعای دولت های آمریکا بر لیبرال دموکراسی بودن حکومت آن‌هاست. اما کافی است تعدادی از سیاست های پیش گرفته‌ی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود حکومت آمریکا نه به دموکراسی و نه به لبیرالیسم معتقد است. برای این منظور در ابتدا به مفاهیم دموکراسی و لیبرالیسم می‌پردازیم.

در مفهوم کلی لیبرالیسم به معنای آزادی است. آزادی در بیان، در عقیده، در حقوق انسانی. اما اگر حکومت آمریکا بر مبنای لیبرالیسم بنا شده چرا حقوق رنگین پوستان همچنان در حال پایمال شدن است؟ چرا سال ها نیرو های آمریکایی در افغانستان و عراق حضور داشتند (یا دارند)  و به اسم آبادسازی از منابع و مردمان آن کشور نهایت سوء استفاده را بردند؟ چرا پایگاه های آمریکایی هم اکنون در سوریه در حال دزدی نفت آن سرزمین است؟ چرا به خود اجازه میدهد برای سرنوشت سایر ملت ها تصمیم گیرد و وارد عمل شود؟ اگر این حکومت واقعا به آزادی‌خواهی و آزاد اندیشی معتقد است چرا تمام شبکه های تلویزیونی آن در انحصار پنج شرکت بزرگ و دو حزب جمهوری خواه و دموکرات است؟ چرا حقوق بیش از ۳۴۰ میلیون نفر را نادیده گرفته و مرتبا بر ضد شیعه تبلیغ میکند؟ چرا نقاط مختلف غرب آسیا پایگاه دارد؟ و چرا های بسیار دیگر که پاسخ شان مشخص است. لیبرال دموکراسی تنها یک اسم فریبنده است برای سرپوش گذاری بر تمام جنایات انجام شده توسط آمریکا در ژاپن، ویتنام،آفریقا، ایران، افغانستان، عراق، یمن، سوریه و...

در مورد دموکراسی آمریکایی همین بس که در سال های ۱۸۲۱، ۱۸۷۶، ۱۸۸۸، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۶ افرادی پشت میز ریاست جمهوری نشستند که اصلا اکثریت آرای مردمی را کسب نکرده بودند!



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.